Een tijd geleden mocht ik de Vlaamse campagne voor UGent mee onderschrijven. Graag een seintje, wanneer ik als stemactrice voor jouw project iets kan betekenen: Waar
1988: ik was laatstejaars-student aan Smokey Hill High School en één van de 'Brockmans'. 'Zus' van Vanessa en Jason Brockman, 'dochter' van Barbara en Colin. 4 warme en erg wijze mensen!
Muzikaal blijft mij uit die tijd één nummer bij: 'Word Up' van Cameo. Vanmiddag kwam het nummer na een lange tijd nog eens voorbij op de radio. Voor mij de perfecte aanleiding voor enkele minuten van puur amusement! Hieronder klik je door naar het product daarvan ... Valentijn is voor velen in het materiële Westen niet meer dan een dankbaar onderwerp om winst uit te slaan. Dat is een feit! Wie zich van de koopgrage massa onderscheiden wil, laat de Liefdesfeestdag dan ook maar al te graag en heel nadrukkelijk aan zich voorbijgaan. Want zouden we mekaar niet íedere dag moeten liefhebben?
Zeker zo! In een ideale wereld. Ónze wereld - die van het materiële Westen - bewijst volgens mij helaas het tegendeel. De woekerende epidemie van Burn-outs, Bore-outs, depressies en Fade-outs staaft volgens mij dat wij Westerlingen gerust wat liefdevoller met mekaar zouden mogen omgaan. 'Bemin u naaste zoals uzelf', zoiets. Maar ook dat principe vinden we achterhaald. Want mét Sint-Valentijn betwisten we ook de andere Sinten - min de commercieel interessantere Nicolaas - en de Kerk die ze uitdraagt. Laten we daarom gewoon eens één dag halt houden. Op 14 februari, ik zeg maar wat ... . Even stoppen en bedenken wie ons dierbaar is. Eén moment de tijd nemen om dat te weten en te voelen. En laten we dan met helemaal níks uitpakken. Niks plus vier eenvoudige woorden, voor al wie jou lief is: 'IK ZIE JE GRAAG!' Wedden dat op de dagen die volgen de ver-wonder-ing blijft? Op 14 maart worden de PromaxDBA Awards uitgereikt in Amsterdam: een feest voor iedereen gepassioneerd door amusement, media en design én de combinatie daarvan. De meest in het oog springende campagnes, commercials en innovaties in sociale media dingen mee naar een prijs. 'VIJF' doet het met de trailer voor 'Gerard Hunnaerts' Help my Husband's a Handyman' én mezelf ... in het Engels. Het resultaat brengt mij alvast in de gepaste sfeer voor Valentiijn ;-). Maar oordeel gerust zelf!
|
vanzelfsprekend!We spreken dagelijks. Vaak - al te vaak ? - gaat dat zonder nadenken en vanzelf. En toch, wanneer het plots 'moet' voor een groep, een belangrijk gesprek of aan de telefoon, slaat de paniek toe. Archieven
November 2022
|