Nu is die ruimte bij reclameteksten meestal erg beperkt omdat een merk binnen een minimum aan tijd een maximum aan informatie moet kunnen uitdragen om zo volledig en wervend mogelijk te zijn. Jouw woorden met statige stiltes onderstrepen is dan niet altijd een optie. Hoe en vooral waar claim je de ruimte dan?
Het antwoord is eigenlijk eenvoudig: door de tekst op jouw blad te verinnerlijken en weer naar buiten te brengen alsof het jouw eigen woorden zijn. Tijdens dat proces vraag je je af wat precies de boodschap is – promotie maken of een bepaalde sfeer scheppen bijvoorbeeld – en voor wie die is bedoeld: wanneer je het nieuwste K3-album bij kinderen en hun ouders promoot zul je een heel andere toon aanslaan dan wanneer je het jongste verleidelijke Dior ‘Sauvage’-geurtje aan mannen voorstelt. In geval van het K3-album, haak je in op een enthousiast stukje in jezelf waarmee je ter plekke een zaal vol kinderen zou kunnen animeren. Voor de parfumreclame maak je contact met de meest geschikte verleidelijke versie in jou, die zelfs Johny Depp moeiteloos zou kunnen overhalen om ter stond ‘zijn merk’ in de winkel te kopen. Let er ook op welke woorden in de boodschap belangrijk zijn en welke minder. Merknamen en kortingspercentages licht je er steeds uit in een reclamespot, daarnaast geef je ook de belangrijkste producteigenschappen en contactinformatie meer nadruk. En zelfs wanneer de tijd heel beperkt is, kun je met pauzes werken, al zijn ze nog zo minimaal. Ook onderbrekingen van minder dan één seconde brengen meer rust en overzicht in je boodschap en maken deze aangenamer om naar te luisteren. Claim dus de ruimte in je tekst, ook wanneer die er niet lijkt te zijn. Vraag je af wat de bedoeling is van dat wat je brengt en speel met jouw inleving, intonatie, klemtoon en minimale pauzes. Voor meer tips en persoonlijke voice-over of spreek-coaching ben ik er voor jou op 🎙 www.anngrutman.be/stemcoach 🎙of stuur me een PM. Ik hoor je graag! Liefs, Ann ✨❤ #voiceover #vlaamsevoiceover #voicing #flemishvoice #voiceactress #stemactrice #vrouwelijkevoiceover #vrouwelijkeondernemers #audioguide #femalevoiceover #vlaamsestem #reclame #commercials #radio #televisie #telefonie #IVR #webvideo #elearning #voicecoach #stemcoach #spreekcoach
0 Comments
Leave a Reply. |
vanzelfsprekend!We spreken dagelijks. Vaak - al te vaak ? - gaat dat zonder nadenken en vanzelf. En toch, wanneer het plots 'moet' voor een groep, een belangrijk gesprek of aan de telefoon, slaat de paniek toe. Archieven
November 2024
|